ברוכים הבאים לבלוג של רוית

יום שבת, 1 במאי 2010

הרהורים על טוויטר...

לכמה מאיתנו יש כרטיס בפייסבוק? או יותר נכון, לכמה מאיתנו אין כרטיס בפייסבוק? ובלוג, רובנו מתחזקים בו זמנית כמה משתמשים במבחר רשתות חברתיות.
כשפתחנו אותם, היינו מלאי התלהבות מאינספור הפיצ'רים, התרגשנו מאוד כשקיבלנו את המייל הראשון , חיפשנו את החברים מהתיכון, מהצבא, ממקום העבודה הקודם ואז, מה בעצם גורלו של העמוד שלנו כמה זמן נשאר ונתחזק אותו?
ועכשיו - לכמה מכם יש יוזר בטוויטר?
טוויטר הוא אחד משירותי הווב 2.0 הותיקים ביותר, קיים כבר כמעט שלוש שנים, ותיק מהפייסבוק, קצב הצמיחה של הטוויטר מסתבר איטי להפליא לעומת הפייסבוק, ייתכן שהתדמית האפורה של הטוויטר נובעת מהשאלה הקיומית - יש לי טוויטר. אז?
נתחיל בהגדרה – טוויטר הוא אתר מיקרו בלוגינג, או (בתרגום חופשי – בלוג קטן (או קצר'
נכון שרוב העיתונאים מקפידים להשתמש במונח ‘מיקרו בלוגינג’ ולא ‘רשת חברתית’, אבל בסופו של דבר כולם מתייחסים אליו כאל רשת חברתית, ומכאן כמתחרה של פייסבוק.
ההבדל בדרך שבה האתרים הללו מציגים את המידע גורם לנו, המשתמשים, להתנהג בצורה שונה בכל אתר, ומכאן גם לצפות מהאתר לספק לנו תכנים מסוימים בדרך ובפורמט מסוים.
טוויטר לא אמור להתחרות בפייסבוק כיוון שהמטרה שלו היא להאיץ את קצב מעבר המידע, בשונה מפייסבוק שמטרתו יצירת פלטפורמה למאגרי מידע שמקושרים ו"זזים" ממקום למקום על בסיס הקשרים סוציאלים – ובמילים פשוטות, טוויטר נועד ליצור שיחה על בסיס הנושא שלה, ופייסבוק נועד לשמור על קשר עם חברים – מעבר לעובדה ששניהם כלים במדיה החברתית, אין שום קשר בין אחד לשני.
תחום החינוך, ממש כמו כל דבר אחר בחיינו, מושפע רבות מהמהפכה הדיגיטלית. אבל כטבעם של ממסדים חובבי מסורת, מרבית הגופים והאנשים האמונים על ההשכלה שלנו ושל ילדינו אינם ממהרים לאמץ חידושים. אבל ברגע שמישהו במערכת החינוך - בין אם מדובר בבתי ספר, באוניברסיטאות או במוסדות אחרים - יתעורר וישים לב לשינויים בטוח שיש כמה וכמה רעיונות חדשים ומבטיחים לשיפור תהליכי הלמידה הנהוגים כיום. הנה שמונה המגמות המבטיחות ביותר:בעזרת בלוגים, רשתות חברתיות ושאר הכלים המוכרים מעולם תוכן הגולשים (או ווב 2.0, כמו שאנשי שיווק אוהבים לקרוא לו) - הופך תהליך הלמידה לשיוויוני ומשתף במהותו. החוקר הקנדי סטיבן דאונס
טבע את הביטוי "למידה 2.0" בהתייחסו לאופן שבו האינטראקטיביות של האינטרנט של ימינו משנה את הדרך בה אנחנו לומדים ומתאימה אותה לדרכי החשיבה של מי שהם "ילידים דיגיטליים". לשיטתו, "ההבדל בין [למידה-ע.ה.] 1.0 לבין [למידה-ע.ה.] 2.0 הוא שבלמידה 1.0 תלמידים מתוארים כמקבלים או צרכנים פאסיביים של ידע ומידע, בעוד שבלמידה 2.0 הם משתתפים אקטיביים ביצירת הידע והמידע".
ובנימה אישית, יש לי עמוד בפייסבוק שמשמש אותי בעיקר לצרכיים חברתיים, לשמור על קשר עם חברים מהעבר, לקיים שיחות, להעלות תמונות וכיו"צ.
במסגרת לימודי התואר פתחתי בלוג לימודי שילווה אותי עד סוף התואר, וכן גם טוויטר שמשמש אותי כרגע למטלה לימודית, אני מאמינה שבמהלך הלימודים אפתח חשבונות בעוד מקומות כדי להתנסות, ובסופו של דבר אצטרך לחשוב מה משמש אותי באופן אישי , מה משמש אותי לצרכי עבודה ולימודים, למה אתחבר יותר ואשמור ואמשיך להפעיל, ומה ייסגר כשתגמר המטלה.

http://ks.hinuch.net/NR/rdonlyres/3A58A4E4-670E-4304-A6E7-6439F115F0A3/0/twitternew.ppt#307,23,שקופית 23



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה