ברוכים הבאים לבלוג של רוית

יום שני, 10 במאי 2010

חזון חדש של בתי הספר

בקורס סוגיות במערכת החינוך נחשפתי למאמר של יין צ'אנג צ'נג "חזון חדש של בתי-ספר בניהול עצמי: גלובלזציה, לוקליזציה
והתאמה אישית ". מאמר זה דיבר אלי מאוד כי אני מרגישה שזה מתחבר ללמידה שלי במגמת תקשוב ולמידה.
צ'אנג טוען כי המאה העשרים ואחת, מאה המאופיינת בקצב שינויים מהיר כל-כך, בתי ספר והמורים נאלצים להתמודד עם בעיות, אי-ודאויות ואתגרים רבים, שיאפשרו לדורות החדשים ללמוד ביתר עצמאות, להיות יצירתיים יותר ולהסתגל לסביבה המשתנה.
הפרדיגמה צריכה להשתנות מפרדיגמה מסורתית בעלת זיקה למקום ל- פרדיגמה משולשת חדשה. הפרדיגמה החדשה תדגיש פיתוח אינטליגנציות מרובות תלויות הקשר אצל התלמידים ובהן אינטליגנציה טכנולוגית, כלכלית, חברתית, מדינית, תרבותית ולימודית). גלובליזציה: הכוונה להעברה, סיגול ופיתוח של ערכים, ידע, טכנולוגיה ונורמות התנהגות בין מדינות וחבָרות ברחבי העולם. משמעויות הגלובליזציה לחינוך צריכות לכלול את מרב הרלוונטיות הגלובלית, התמיכה, המשאבים האינטלקטואליים והיזמה בחינוך, בהוראה ובלמידה .
לוקליזציה: המשמעויות הלוקליזציה בחינוך הן לדאוג למרב הרלוונטיות המקומית, לתמיכת הקהילה וליזמה בחינוך, בהוראה ובלמידה.הכונה להעברה, סיגול, ופיתוח של ערכים, ידע, טכנולוגיה ונורמות התנהגות קשורות מההקשרים המקומיים ואליהם.
התאמה אישית (אינדיבידואליזציה): הכוונה להעברה, סיגול ופיתוח של ערכים, ידע, טכנולוגיה ונורמות התנהגות חיצוניים כדי לענות על צרכיו של הפרט ותכונותיו. לעודד תלמידים ומורים ללמוד למידה עצמאית ולהשיג הגשמה עצמית ויזמה עצמית; לענות על הצרכים האישיים המיוחדים ולפתח בקרב התלמידים אינטליגנציות מרובות תלויות הקשר.

אנו משערים כי הלמידה מתרחשת בכל מקום ונמשכת כל החיים. החינוך שמעניק בית הספר הוא רק התחלה או הכנה לקראת למידה לאורך כל החיים. הזדמנויות הלמידה אינן מוגבלות. התלמידים יכולים לעשות את המרב מהזדמנויות הלמידה שלהם דרך חשיפה מקומית וגלובלית לאינטרנט, למידה דרך האינטרנט, ועידות חוזי, שיתופיות חוצה תרבויות וסוגים שונים של חומרים אינטראקטיביים ושל מולטימדיה.מחינוך מסורתי קשור במקום לקראת חינוך משולש חדש - ולספק סביבת למידה משולשת (דהיינו, גלובלית, מותאמת למקום ומותאמת לתלמיד), בעלת תמיכה של טכנולוגיית מידע וסוגים שונים של יצירת קשרים מקומיים ועולמיים, במטרה לפתח את יכולת הלמידה העצמאית המשולשת של התלמידים ואת האינטליגנציות המרובות שלהם.

אני מרגישה הזדהות עם המאמר בהקשר לכל מה שלמדתי עד כה בלימודי , העתיד כבר כאן ואסור להתעלם מכך אלא להיות מוכנים לקראתו, ואכן אני מקווה להתחיל וליישם את כל האמור בעבודתי בהוראה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה