ברוכים הבאים לבלוג של רוית

יום שבת, 3 ביולי 2010

הדמיות ומשחקים

בסימסטר זה, סימסטר ג' אנו לומדים 3 קורסים בתקשוב. קורסים מאתגרים מאוד, שאנו מתנסים בהם ולומדים דברים חדשים.
אני כגננת לא באה מרקע של תקשוב, אין לי הרבה ניסיון, וכל קורס בתקשוב הוא עבורי התנסות חדשה ומאתגרת.

רציתי לכתוב ולשתף לגבי הקורס: "הדמיות ומשחקים כאמצעים פדגוגיים":תכנון, עיצוב ופיתוח של סביבות למידה מתוקשבות מצריך ידע ומומחיות במספר רב של תחומים: ארגון תוכן מילולי וחזותי, עיצוב ואפיון מסך, ארכיטקטורה של ממשקים, פיתוח הדמיות ועולמונים, פיתוח משחקים, פיתוח פעילויות אינטראקטיביות, שילוב בין תוכן לתקשורת ועוד.
באתר הקורס גלית כתבה לנו:" הייתם מעונינים להתנסות בפיתוח משחק, הדמייה או פעילות ממוחשבת לפיתוח חשיבה, הגעתם למקום הנכון.
ואני הרגשתי פרפורים בליבי, ליצור הדמייה או משחק לגמרי לבד, הרי הרשת מלאה במשחקים, וכל פעם חשבתי לעצמי איך אפשר להמציא משהו חדש שיענה על הצרכים של אוכלוסיית היעד שלי.
ואז גם הבנתי כמה עבודת מחשבה, תכנון ויצירתיות צריך כדי ליצור את המשחק הפשוט ביותר. כמה אנשים שותפים לתהליך: המתכנן, הגרפקאי היוצר ועוד.
נחשפתי להמון אתרים ברשת כמו: אופק, הסוד של מיה, גלים, סנונית מפתח הקסם ועוד ועוד כדי לשאוב רעיונות.
בקורס זה נלמד לפתח יחידת לימוד מתוקשבת, ונלמד כיצד ניתן לנצל את הטכנולוגייה לטובת הפדגוגייה, וכיצד ניתן לזמן לתלמידים פעילות שהיא גם מלמדת וגם חוויתית.
אנו בתחילת הדרך - בחשיבה: מה אנו רוצות ללמד וכיצד.....
מבטיחה לעדכן על המשך התהליך וכמובן על התוצר הסופי.

תגובה 1:

  1. נשמע מענייין. יצא לי לעבוד עם תוכנות מסויימות, גם עם ילדים עם קשיי למידה. במיוחד אהבתי את הסוד של מיה, הילדים מצאו בה המון עניין והחומר היה ראוי ללימודים. שמחה לקרוא עוד בנושא!

    השבמחק