ברוכים הבאים לבלוג של רוית

יום שבת, 7 באוגוסט 2010

מהותי







הפעם ברצוני לכתוב ולשתף בחוויה שעברתי במרכז מבקרים "מהותי".
השבוע במסגרת החופש הגדול יצאנו לבקר במרכז מבקרים שנקרא "מהותי"- מרכז חווייתי אינטראקטיבי וייחודי המבטא ערכים אוניברסאליים התורמים ליצירת שלום פנימי, תוך שימת דגש על ההבנה שכל אחד יכול לחולל שינוי.
מרכז חווייתי לילדים בגילאי 6-12, המאפשר הצצה לעולמם הפנימי ומעניק חוויה ייחודית המשלבת לימוד, התנסות, משחק והנאה מהפעלות אינטראקטיביות ואטרקציות מרתקות. המרכז, שהינו יחיד מסוגו בארץ, פתוח לקהל הרחב.
מיד כשנכנסנו למרכז קיבלו אותנו מדריכות ומיד ניגשנו ל"באר הצבעים" באר אינטראקטיבית שבתוכה נמצאים כל הצבעים. הילדים במגע יד יכולים לערבב את הצבעים.
לאחר מכן ניגשו הילדים ללוח חכם וציירו שם במגע יד - דבר שריגש מאוד את הילדים, והם יצרו ציורים נפלאים בשיתוף פעולה ובסבלנות כי בכל פעם רק ילד אחד יכול לצייר, כך שהילדים היו צריכים להמתין בסבלנות לתורם, ומצד שני הילד המצייר היה צריך לתת לילד הממתין.
משם עברנו לחדר האזנה שהיה מעוצב עם כסאות נוחים לישיבה, מסך מחשב לבחירת מוסיקה מרגיעה ואוזניות. בחדר היה מסך ענק 360 מעלות שבו הוצגו סרטונים מרהיבים על טבע ונוף בליווי מוסיקה - מרהיב.
המדריכה שם דיברה על חלומות, והגשמתם ואני אמרתי שאני מאוד רוצה לשלב את הטכנולוגיה בגן שלי.
הייתי מאוד רוצה לוח חכם שבו יוכלו הילדים לצייר וליצור , לשלב מצגות הקשורות לנושא הנלמד, המחשות סיפורים ועוד ועוד.
ליצור בגן כמה עמדות מחשב עם פעיליות מובנות ותיווך הגננת, ולשלב בין העולמות.
עזרי לימוד מתוקשבים צברו פופולאריות בשנים האחרונות, לשיפור שיטות ההוראה, אחד מהם הוא:
לוח חכם כשמו כן הוא-יישום אינטראקטיבי יעיל ביותר, המאפשר חווית למידה משותפת לקבוצות קטנות כגדולות, ומאפשר אף למידה מרחוק. לוח חכם הוא משטח עבודה שניתן לכתוב עליו עם טוש מחיק, אך להבדיל-טומן בחובו גם יכולות של מסך מגע ולוח הקרנה, עם חיבור למחשב ולאינטרנט. התוכן מוצג על הלוח באמצעות מקרן המחובר למחשב שעליו תוכנת הפעלה ייעודית, מה שמאפשר לאדם העומד ליד הלוח, לתפעל את היישום המוקרן עליו על-ידי נגיעה (באצבע), או בשימוש בעט אלקטרונית. יכולות אלו חוסכות מהמשתמש את התלות בעכבר ובמקלדת, וכן מקלות על ניקוי הלוח.
ללוח החכם יתרונות רבים להלן כמה מהם:
אטרקטיביות: מחקרים מוכיחים כי גירויי צבע משפרים את ערנות התלמידים. המערכת מאפשרת לבצע
התאמה ושינויי צבעים בהתאם לצורך.
התאמה אישית: הלוח מציע מענה לסגנונות למידה שונים
גיוון נגישות אינטראקטיביות: לוח חכם הוא מערכת המאפשרת למדריך ולקבוצה שותפות הדדית בבניית תכני השיעור.
חווייתיות: הלוח מאפשר הצגה של מגוון קבצי מולטימדיה ועוד.
כיום מתחילים ליישם את הלוח החכם בכמה בתי-ספר, מהגנים זה עוד נראה רחוק.......






2 תגובות:

  1. רוית,
    המקום נשמע ונראה מרתק מאד!!
    יודעת כי הגשמת החלום שיכנס לוח חכם עוד רחוק מהמציאות ועל אחת כמה וכמה ממערכת החינוך בגנים.
    כפי שכתבתי בבלוג שלי, מקווה שהחלום ייתגשם במהרה.
    לדעתי, לא משנה מהיכן יתחילו ליישם אותו, אך ברגע שיישמו את הלוח החכם בהרבה כיתות ו/או גנים עם כל החשש ממנו, יגלו את האוצר הטמון בו ויכנס לכלל מערכת החינוך.
    ואחרי כמה שנים יתעורר הצוות החינוכ וישאל את עצמו איך לימד ללא הלוח החכם עד עכשיו....
    בהצלחה בהמשך ומקווה שחלומך יתגשם בימינו במהרה
    טלי

    השבמחק
  2. היי בנות,
    רק רגע...לא לרוץ...לא למהר. גן בשבילי זה קטנטנים - קטנטנים מידי. אני מבינה את כל המהפכה, חיה אותה ומשתדלת לרוץ איתה. אבל בגן????
    ואיפה שעת ריכוז שהייתה? ואיפה עבודות היצירה והלכלוך המהנים...?? ואני קצת חוששת משתי סיבות: הראשונה אני רואה את הפעוט שלי בבית והוא כבר יושב ליד מחשב, משחק ועוד. יש לו את זה בבית - לכן משהו לנפש אפשר לקבל בגן?! שנית, לא פעם נכנסתי לגן ילדים (אפילו של ילדיי) וראיתי שם את הקטנטנים יושבים זמן לא מבוטל במשחקים ללא כל מטרה, קידום או עניין וכאן חבל לי מאוד.
    הלוואי וביום בו יתגשם חלמוכן ויכנס הלוח החכם לגן הילדים תראו בו ערך עליון של לקיחת "מעט מן הטוב" לדעת לנווט ולהשתמש בו במינון הנכון ובמקום הנדרש. וזו תכליתה של הדרכת מורים נאותה לה אנו מאחלים כרגע לא כך?!
    בהצלחה.

    השבמחק