ברוכים הבאים לבלוג של רוית

יום שני, 15 בנובמבר 2010

A LIFE ON FACEBOOK.


מכורים לפייסבוק?
כך ייראו החיים שלכם
"אלכס דרונר", גולש בדיוני, עומד במרכזו של סרטון שפרסם דווקא גולש אחד אמיתי, מקסים לואר, שזוכה כעת למאות אלפי צפיות ברחבי העולם. תחת השם "החיים בפייסבוק" אנו יכולים לראות את התקדמות חייו של דרונר, ושל כולנו בעצם, ברשת החברתית הפופולארית
חיים ברשת החברתית: רובנו כבר יודעים איך קשרים נוצרים, נפרמים או נהיים "מסובכים" דרך הפייסבוק. למדנו להבין, מתמונות או ממילים, מה קורה בחיים של החברים שלנו - אפילו אם הם לא באמת חברים שלנו.
סרטון קצר שפרסם גולש בשם מקסים לואר ביוטיוב, רץ בימים האחרונים ברשת ותופס תאוצה. הסרטון מסכם את חייו של אדם בדוי אחד, אלכס דרונר, מהרגע שנרשם לפייסבוק ועד ל...טוב, לא נגלה לכם את הסוף.בסרטון, החל מרגע הירשמותו מוסיף אלכס עוד ועוד חברים, מעלה תמונות וגם, כמה משמח, נרשם כ"נמצא במערכת יחסים". אך זה לא נמשך זמן רב, מפני שנשמה טובה תייגה את הבחור בתמונה בה הוא נראה מתנשק - ולא עם החברה שלו. מאז לבבות בדף של אלכס מתחברים ונשברים, רק כדי להתחבר ולהישבר מחדש.

בעוד שבכל העולם נחשפים מיליונים לסיפור ההקמה של ענקית האינטרנט "פייסבוק" באמצעות סרט הקולנוע "הרשת החברתית", המציג את המייסד מארק צוקרברג באור לא-מחמיא-במיוחד עושה רושם שבפייסבוק עוסקים בדברים אחרים לגמרי ומתכוונים למשוך כותרות וגם אש כבר השבוע. פייסבוק הזמינה הלילה את עיתונאי הטכנולוגיה המובילים בכל העולם למסיבת עיתונאים חגיגית שתתקיים ביום שני הקרוב ובמרכזה "הודעה משמעותית". בחברה סירבו לגלות את פרטי האירוע הצפוי ולספק פרטים נוספים על ההודעה הצפויה - אך ההזמנה למסיבת העיתונאים עוצבה כתיבת ההודעות הנכנסות של הפייסבוק בצירוף תוספות חדשות ומיוחדות מה שמיד העלה את החשד כי מדובר בהשקת הפרוייקט הסודי של החברה עליו עומלים בפייסבוק כבר מספר חודשים תחת השם הפנימי "The Gmail Killer" ("מחסל הג'ימייל", בתרגום חופשי). מטרת המהלך, על פי הדיווחים בבלוג הטכנולוגיה המוביל טק-קרנץ' ואחרים, היא לנקז אל פייסבוק את כל פעילות הדואר האלקטרוני של מיליוני המשתמשים בפייסבוק ובכך להשיג יתרון אסטרטגי מכריע אל מול המתחרה גוגל . פייסבוק כבר רשמה הישג מוקדם יותר השנה כשהצליחה להתמודד בהצלחה רבה מול הניסיונות של גוגל להתחרות ביישומי הרשת החברתית שלה באמצעות השקת "גוגל באזז" שלא נחלה הצלחה כמצופה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה