ברוכים הבאים לבלוג של רוית

יום חמישי, 22 באפריל 2010

למידה שיתופית

במסגרת לימודי התואר השני במגמת תקשוב ולמידה נחשפתי ללמידה שיתופית.
למידה שיתופית או הוראה שיתופית היא למידה בה מספר אנשים עובדים יחד כדי למצוא משמעות, לחקור נושא, לשפר מיומנות , השגת תוצר למידה משותף או ליצירת ידע קבוצתי (ויקיפדיה).


התפרסותה וזמינותה של הטכנולוגיה והאינטרנט מזמנים אפשרויות חדשות ומרתקות ללמידה שיתופית, אפשרויות שאינן מחייבות נוכחות פיזית של הלומדים במקום אחד.
האינטרנט מהווה מאגר ענק של מידע וידע, מקום מפגש גלובלי לגולשים מכל העולם, ומזמן חווית למידה מעורבת ומפעילה.
במסגרת הלימודים נחשפתי לכמה סוגים של למידה שיתופית:
פורום
גוגל דוקס
בלוג
שיתוף במועדפים (דלישס)
פודקאסט
ויקי
פייסבוק
טוייטר
ועוד.

אני חייבת לציין שנושא זה היה חדש עבורי וכל עניין הפומביות גם כן מעט הלחיץ.
לחלק מהסוגים התחברתי יותר: פורום, גוגל דוקס, דלישס, פייסבוק.
וחלק אני עדין בתחילת הדרך ומנסה להפיק מהם את המירב ולהנות מהם: בלוג, ויקי טוייטר.


מטרות הלמידה השיתופית מתפרשות על פני כמה תחומים. בין מטרות אלו ימצאו חיזוק הישגי התלמידים, שיפור יחסים חברתיים בכיתה, עזרה לתלמידים נכשלים בחומר הלימודים ומטרות אחרות. בזיקה למטרות אלו מתמקדת ספרות המחקר בתחום ההוראה השיתופית בהשפעות שיש להוראה בקבוצות על התלמידים בכיתה. מחקרים רבים מצביעים על כך שהשיטה השיתופית מפיקה הישגים אקדמיים גבוהים. במחקרים אחרים נמצא שרמת החשיבה הקוגניטיבית של התלמידים השתפרה בעקבות הפעלת תהליכי הוראה ולמידה שיתופיים. מחקרים אחרים, שבדקו את התרומה של ההוראה והלמידה השיתופית על תלמידים מלמדים על העמקת התקשורת בין הפרטים או בין קבוצות יריבות, העלאת האמון ההדדי בין החברים, תגבור התנהגויות של עזרה הדדית, מוטיבציה ונכונות למאמצים, העלאת רמת המקובלות בכיתה והתקדמות בחשיבה הפרו-חברתית (משכית, 1986).

יום ראשון, 18 באפריל 2010

יום העצמאות

לכבוד יום העצמאות ה-62 למדינה, רציתי להעלות מצגת על הדגל.

שיהיה חג שמח .

http://go.ynet.co.il/pic/tarbut/degel/degel.htm

דלישס

התבקשתי לפתוח חשבון בדלישס, ולהתנסות בשמירת פריטים. כמו כן להעלות את הדלישס כאתר המועדפים שלי לבלוג.
דלישס הוא אתר אינטרנט שמאפשר לשמור לינקים מועדפים שאספנו בעודינו משוטטים באינטרנט.
כידוע היום גם גולשים ממוצעים למדי משוטטים באופן קבוע בלפחות עשרות אתרים, המפתחות לאותם אתרים הם הלינקים.
וכאשר יש לנו מאות לינקים, חלקם לא שמורים בשום מקום, חלקם נמצאים בבלאגן ברשימת המועדפים העצומה שלנו שהוא לא מקוון, ולא מאורגן ומוגבל במקום זה בעייתי.
ישנו פיתרון: הדלישס שנותן מענה טוב לכל החסרונות של המועדפים.
ראשית מדובר בשירות מקוון שניתן לגשת אליו מכל מחשב, שזה יתרון עצום.
שנית השימוש בתגים עושה סדר וגם חוסך מקום.
אני מאוד התרשמתי מאתר זה, פתחתי חשבון, הוספתי אתרים שמענינים אותי, סידרתי אותם בתגים כך שיהיה לי קל למצוא אותם, וכמובן שהעליתי לבלוג וכך זה הופך להיות שיתופי, אנשים שיכנסו לבלוג שלי יחשפו גם לרשימת המועדפים ויוכלו גם הם במידת הצורך לצרף לעצמם אתר מועדף.

יום חמישי, 8 באפריל 2010

בלוג למידה

בלוג הינו יומן אישי אשר מטרתו להעלות על הכתב סיפורים, חוויות מחשבות והתנסות אישית.

בלוג זה אמור ללוות אותי במהלך לימודי התואר השני במרכז ללימודים אקדמיים במגמת תקשוב ולמידה.

אני בחרתי ללמוד תחום שלא הכרתי מקודם , ואני כגננת מתלבטת לגבי הטכנולוגיה בגן הילדים.

עכשיו התבקשתי לפתוח בלוג, עבורי כתיבה בבלוג זוהי מטלה מאתגרת אך מלחיצה.

מאתגרת כי השימוש בטכנולוגיה ובמחשב מהווים חלק בלתי נפרד מחיינו ואני מאוד שמחה להשתלב ללמוד ולהתנסות,

אך יחד עם זאת יש חששות מפני הטכנולוגיה הלא מוכרת, מהקשיים הטכנים ,מהפומביות, מה לכתוב, באיזה סגנון, איך לארגן את המחשבות.

אני יוצאת למסע חדש, מסע שיתעד את התהליך הלימודי שלי ואני מקווה שיהיה בסדר.

בהצלחה.

בברכה רוית רוזן