התאמת מערכת החינוך למאה העשרים ואחת
איננו יכולים להתעלם מן הפער ההולך וגדל בין חדירתה של טכנולוגיית המידע לכל תחומי חיינו ובין השימוש שעושים בה במערכת החינוך.
בגלל הפער הזה, הידע והמיומנויות שהתלמידים רוכשים בבית הספר לא תמיד רלוונטיים לידע ולמיומנויות הנדרשים לתפקוד מיטבי בחברה ובסביבת העבודה של המאה עשרים ואחת.
סביבת העבודה במאה עשרים ואחת שונה בתכליתה מסביבת העבודה שהייתה נהוגה במאה העשרים.
המיומנויות הנדרשות לתפקוד מיטבי בסביבה הטכנולוגית והאינטרנטית החדשה מכונות " מיומנויות המאה עשרים ואחת" והן כוללות אוריינות מידע ותקשורת, חשיבה ופתרון בעיות, שיתופיות ועובדת צוות, למידה והתנהלות עצמאית גמישות והסתגלות.
קשה מאוד ללמד את "מיומנויות המאה העשרים ואחת" בלי הטכנולוגיה של המאה העשרים ואחת. קשה לדמיין לימוד של איתור ועיבוד מידע בלי הכרות מעמיקה עם האינטרנט. אך הימצאותה של טכנולוגיית המידע אינה מבטיחה את רכישתן של המיומנויות המבוקשות. הטכנולוגיה היא אפוא תנאי הכרחי אך אמור להגיע עם עוד תנאים.
החזון : תכנית שמקדמת פדגוגיה חדשנית. מורים שמגיעים לביה"ס עם מחשב נייד, בקיאים בטכנולוגיה החדשה, מזמינים אותה להיכנס לביה"ס, יודעים להשתמש בה לצרכי ניהול והוראה ונותנים לה ערך פדגוגי מוסף.
הקמת מאגר לאומי פתוח של שיעורים מתוקשבים שכל מורי ישראל יוכלו להשתמש בו: כדי לשפר את ההוראה, לחלוק ידע, ולפתח שיעורים מעניינים ומאתגרים יותר. שמרבית הספרים יופקו בגרסה דיגיטלית.
שהתלמידים יצאו ממערכת החינוך מוכנים להשתלבות בחברה ובעולם העבודה בצורה הטובה ביותר.
אני כמסיימת תואר שני בתקשוב ולמידה מאמינה מאוד בחזון הזה, והייתי מאוד רוצה לראות אותו מתממש, מילדי הגן ועד התיכון. וכמובן ימשיך בלימודים גבוהים.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה