ברוכים הבאים לבלוג של רוית

יום ראשון, 9 בינואר 2011

משחקים רציניים

משחקים רציניים
במהלך לימודי התואר השני התעסקנו לא מעט בשילוב משחקים טכנולוגיים בהוראה.
בנינו בשני קורסים משחקים מתוקשבים, ואף בדקנו במחקרון את חשיבותן.
בסמסטר הנוכחי אנו בונים סימולציה – סביבה טכנולוגית שהיא הדרך היחידה להמחיש לילד סיטואציות מסוימות.
ההד החינוך האחרון קראתי כתבה של שיזף רפאלי ולימור שגה על:
"משחקים רציניים": משחקים מקוונים העושים שימוש במחשב וברשת לצרכים שמעבר לבידור. משחקים רציניים הם אחת התשובות המובילות לשאלת אופן השימוש במדיה של המחשב והרשת בהוראה ובחינוך, והם הולכים ותופסים מעמד ובולטות חסרי תקדים. יתרונותיהם הרבים של משחקי מחשב ככלי להכשרה ולמידה צוברים יותר ויותר הכרה.
משחק משויך בתודעתנו לבילוי ופנאי אך תפקידו גדול עוד יותר בלמידה. בני אדם לומדים כמעט כל מה שחשוב מגיל צעיר באמצעות משחק: ללכת, לדבר להסתדר עם האחר להתנהל מול שותפים ונגד יריבים. משחקים כוללים את כל מה שנדרש ללמידה: הדמיה של מציאות, החזרה הנדרשת כדי להטמיע תפיסה וכישורים, משוב מידי ומשוב דחוי, הנאה וצחוק, תגמול מידי להצלחה. דווקא בגלל העוצמות האלה משחק הוא אחד הדברים הרציניים ביותר. הוא רציני בגלל האטרקטיביות והכוחות הפדגוגים שלו, בגלל כוחו בהדגמה ובשכנוע ובגלל המשיכה אליו.
מחקרים רבים כבר הראו שלמידה בעזרת משחקי מחשב עשויה לשפר מגוון מיומנויות קוגניטיביות.משחקי מחשב הם הזדמנות טובה לערב את ילדינו בלמידה. כאשר אנשים משחקים הם מעורבים, מתלהבים, פותרי בעיות, שמים לב לפרטים, מתכננים, מתקדמים בקצב אישי ומקבלים משוב מידי על ביצועיהם. משחקים הם סביבה שבה משתתף מקבל על עצמו אחריות ויוזמה. משחקים טובים גם מאפשרים התקדמות בכיוונים שונים, מעודדים שיתוף פעולה ולמידה מותאמת לצורך כל אותם דברים שהיינו רוצים שיהיו בכל תהליך למידה שהוא.

אני כגננת מתחברת מאוד לתחום המשחק שהרי רוב הלמידה בגן נעשית תוך כדי משחק. הייתי מאוד רוצה לשלב יותר משחקים טכנולוגים משולבי מחשב אך בגן כרגע יש מחשב אחד על 35 ילדים.

תגובה 1:

  1. ערב טוב רוית רוזן
    אני בדראן תהאני הלומדת לקראת תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך-2 אני עובדת כגננת לגן חובה מאוד התחברתי לבלוג שלך כי ראיתי שהוא מאוד קרוב לדיעות שלי כלפי הגן המתוקשב וגם למשחקים תמיד אני שואפת שהגן שלי יהיה מתוקשב וזה עוזר לי כגננת ליישם את המטרות שלי אני מקווה לך מאוד הצלחה

    השבמחק